Blijf toch thuis!!!!

Maar wij zijn lid van TIONA (Thuis Is Ook Niet Alles)!

maandag, april 09, 2007

The Cambodian Duo

Meteoriet?
Na helemaal naar het Oosten te zijn afgereisd met de bus, vervolgde we onze laatste kilometers per motorbike om een craterlake te gaan bekijken. Na een hobbelig en zeer stoffig zandpad bereikte we het lake. De geruchten gaan of het niet een meteoriet is geweest omdat het meer er zo prachtig circulair bij ligt. Vele onderzoeken wijzen echter toch uit dat het een vulkaan is geweest die een schitterend meer heeft achter gelaten. In het midden is het maar liefst 48 meter diep! Uiteraard hebben we er even in "gedipt"!







Doe mij maar een olifant
Er was ons verteld dat het een leuke jungle ervaring was om vanuit een dorpje per olifant naar de waterval te gaan. OK! Wij op de rug van het beest geklommen, dit werd ons nog aantrekkelijk gemaakt met behulp van een trap.



Gaandeweg bleken we een beest met een "angststoornis" te hebben.
Enkele meters moest de olifant overbruggen langs het "openbare zandpad", in plaats van de jungle. Iedere keer als er een motorbike of een auto voorbij kwam, begon hij luidkeels te grommen, slurf omhoog en met zijn grote lijf agressief op en neer te bewegen.

Ons goed vasthoudend aan het houtenzitje, bleven we keurig bovenop zitten. De olifant blij en wij blij dat de motorbike weer snel uit zijn gezichtsveld en gehoorveld verdwenen was!



Aangekomen bij de waterval was het de vraag hoe we weer voet op harde bodem konden zetten. Dit keer was er geen trap te bekennen. Ondanks dat het beest keurig door zijn knieen zakte, bleef het best hoog! OK, dan maar achter langs zijn grote flaporen, langs zijn harde harige huid, mezelf naar benden laten zakken. Jawel! Geland op veilige bodem!
Het was een soort "Dikkertje Dap actie" maar die verkoos zijn slurf!


Inkt stem
Hoe voorkom je, zonder gebruik te maken van veel papierwerk en een ingewikkeld computersysteem, dat mensen stiekum twee keer komen stemmen?
Je laat ze gewoon hun vinger in de inkt dopen! Dit blijft er gemiddeld een week opzitten. Of je moest wel heel inventief zijn in schoon-schrob-manoeuvres!




Harderwijk in de Mekong
Ondanks dat we een ander doel hadden, vanuit het Oosten via de Mekong terug naar Phnom Penh varen, belandde we spontaan toch in Kratie waar de Irrawady dolphins te zien zijn.



Na een uurtje dobberen op de Mekong, werden we van redelijk dichtbij verblijd door vele dolfijnen! Prachtig! Je hoorde ze zelfs ademhalen... Wow!
Aangezien deze dieren niet getraind zijn door het Dolfinarium in Harderwijk, sprongen ze niet zo mooi omhoog waardoor een plaatje schieten een iets lastiger karwei bleek te zijn!


Laatste blik op de Mekong...


Zon, Zee en... Strand!
Om onszelf maar weer eens te verwennen in reeds alle verwennerij, hebben we drie dagen aan het strand vertoefd. Drie dagen gestrekt in de zon liggen is niks voor ons beide, er moet wel een beetje actie in zitten. Dus... een dagje snorkelen naar drie onbewoonde eilanden geregeld!



Het begon al met een prettige boottrip. Hoe verder we op zee kwamen, hoe hoger en heftiger de golven werden, leek het wel. Ik werd er hondsberoerd van (toch iets mis met mijn sensorische intergratie?!). Het liedje: 'van Voor naar Achter van Links naar Re-hechts...'werd aardig realiteit. Maris was bang dat we zouden kantelen. Ja, we waren echt een lekker stel samen!
Continu kreeg je een smak zoutwater in je gezicht. Je ogen openen was dus geen pretje. Alles waarmee je je ogen wilde droogwrijven was ook nat en zout!



De volgende actie was je snorkeloutfit aantrekken en uit de boot springen. De snorkeloutfit aantrekken ging nog, maar ik durfde de boot niet uit! Bang voor open waters en... voor vissen! Je gaat je afvragen waarom ik een dagje snorkelen heb geboekt...
Mezelf overtroffen, lag ik niet veel later in het water. Wist niet hoe snel ik naar Maris moest zwemmen. Nu nog durven ademhalen door die snorkel. Met een gespannen ademhaling en met mijn andere hand boven water om te checken of er voldoende van mijn 'rietje' boven het water uit bleef steken, kwam het enigzins op gang. Soms betrapte ik mezelf erop dat ik mijn adem aan het inhouden was! Ja, soms ben ik echt eenr rare vogel! Wij zijn echte dierenvrienden met z'n tweeen!


Inmiddels zijn we gearriveerd in Malaysia, Kuala Lumpur!

6 Comments:

At 12/4/07 19:14, Anonymous Anoniem said...

He zusjes,
Wat zijn jullie toch een stumperts op het gebied van dieren!! Het lijkt wel of ze altijd die dieren met een stoornis aan jullie uitlenen, of komen die trekjes van die dieren opeens bij jullie boven?? Ja that's the question? Ik vind het heel erg voor.................................
...... die dieren en dit geval die lieve schattige olifant die na jullie komst waarschijnlijk weer maanden in therapie moet en dan is het nog niet zeker of ie van die posttraumatische stress zal genezen.

Maar ja jullie kunnen er ook niks aan doen dat jullie zijn zoals jullie zijn. Trouwens weten jullie nou of Buster nog leeft of niet???

Maar wat gaaf om die dolfijnen te zien zeg, ik wou dat ik samen met gijs daar zou zijn met al die dieren!! Jullie hadden ons in Rome moeten zien met een zwerfhond en met een stinkend paard. Gijs en ik worden helemaal wild als we dieren zien, en de ouders van gijs worden helemaal wild van afgrijzen als ze gijs en mij zien hollen naar dieren om ze te aaien!! Ja verschil moet er wezen. Ik heb liever dieren dan mensen, laat dat dan maar duidelijk zijn want zeg nou zelf wie waren er eerder??? En wie heeft ons gebombardeerd tot superieur ras??

Nou wel lekker dat jullie even een strandvakantie hebben gehouden, want het lijkt me tochwel vermoeiend zolang vakantie hebben!!!

Nou wijffies ik ga maar weer even stoppen dus ik hoop jullie snel weer te spreken op de msn, en jullie zijn bijna weer thuis!!!!!!

Dikke kus van nati&beaulicious

 
At 13/4/07 12:23, Anonymous Anoniem said...

Ha Anne en Maris,

Leuke verhalen hoor en prachtige foto's!! En wat weer een happening in Siem Reap, dat jullie dat nu weer moet overkomen! Benieuwd wat jullie van KL vinden. Tegenover de ingang van de Central Market (dat lichtblauwe gebouw) zit een heerlijk Indiaas restaurant!! Smullen! Wij zijn ondertussen in Sapa (berekoud hier) en gaan morgen de grens met China over. Vonden Vietnam leuk! Blijven jullie volgen!
groetjes Frans en Leonie

 
At 15/4/07 10:09, Anonymous Anoniem said...

hey lekkere mutsen,...

meer wil ik eigenlijk niet zeggen!

kus lau

 
At 15/4/07 20:24, Anonymous Anoniem said...

Hebben we het hier al warmer dan jullie daar? Vandaag was het 28,9 graden (ja, op 15 april, dat lees je goed).

En wie heeft er weer de hele dag gewerkt op een hete chemische fabriek in plaats van in de zon te liggen? Ja hoor.......

 
At 16/4/07 16:36, Anonymous Anoniem said...

Ik kom er weer aan hoor!!! Ziet er allemaal veel te goed uit....
Denk aan jullie,
dikke zoenen

 
At 19/4/07 18:19, Anonymous Anoniem said...

Hé meiden, da's lekker. Kom na jaren weer eens op jullie site, maar dan ben ik ook meteen drie uur aan het lezen. Waanzinnig allemaal.

Maar zijn jullie nou echt een vakantie in de vakantie aan het doen? Wow, super. Wij gaan tussen het werken door hopelijk ook nog eens weg. Skivakantie was groen, zal de zomervakantie van ons wel wit zijn (witte stranden hoop ik dan maar).

Hou je haaks, geniet (en ook van elkaar!)
Remco

 

Een reactie posten

<< Home